monterey deel 2

8 juni 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

We zijn in Monterey walvissen gaan spotten. We hadden de boot van smiddags 14.00uur.  We vroegen of we ook orca's tegen zouden komen, maar helaas deze waren er niet. Toch wilde we graag met de boot mee. Het was tenslotte mooi weer.....hadden we gedacht toen we ong, 20min aan het varen waren werd het zo koud dat we allemaal met onze muts op en dik vest aanzaten. Er stond zo een wind dat ook het water over de boot vloog van de golven. Toch hebben we wel walvissen gezien, ik weet niet precies welk soort, maar die man had ze nog niet eerder dit jaar gespot. Ze waren groot, zeldzaam en gevaarlijk. (Als ik de vertaling goed begreep) verder hebben we ook nog dolfijnen gezien. We hadden er meer van verwacht maar het was toch leuk om het mee te maken. Zodra we dichter bij land kwamen werd het weerd ook weer goed. We hebben lekker bij een vis restaurant op de pier gegeten en zijn toen terug naar de camping gegaan. Hier hebben we nog een potje gekaart....... En de uitslag 5-4 voor de vrouwen!!!!!! Yesssss.

groetjes